3B Wonen opent directe lijn na klachten over overlast in wijken

Na een publicatie en oproep van RTV Lansingerland ontvingen wij tientallen meldingen van bewoners uit Berkel, Bergschenhoek en Bleiswijk over jarenlange overlast in hun wijk. Daarin werd gesproken over intimidatie, bedreigende situaties en een groeiend gevoel van onveiligheid, vooral in buurten met sociale huurwoningen van 3B Wonen. Volgens bewoners worden klachten genegeerd en voelen zij zich in de steek gelaten door zowel corporatie als politie. Naar aanleiding van dit artikel hebben we van 3B Wonen een reactie ontvangen.

Schriftelijke reactie 3B Wonen:
“3B Wonen betreurt deze berichtgeving. Als woningcorporatie staan we dicht bij onze huurders en vinden we hun woonplezier belangrijk. We vinden het vervelend dat een aantal huurders zich niet gehoord voelt. Wij nemen dit signaal serieus.

Om de drempel naar 3B Wonen zo laag mogelijk te houden, openden we een directe lijn voor de huurders die aanhoudende overlast ervaren en die zich bij RTV Lansingerland hebben gemeld. Deze huurders kunnen rechtstreeks bellen naar 010 313 55 11.

We benadrukken dat we de klachten alléén kunnen oplossen, als deze huurders zich bij ons melden. Onze focus ligt op het aanpakken van de oorzaak van de overlast. Dit kunnen we niet alleen. Hiervoor is een intensieve samenwerking met de gemeente, politie en zorgpartijen nodig. Daar zetten we ons komende tijd voor in!”